Når ut til flere for en mye rimeligere penge

Den forbedrede synligheten resulterer i at Norsk Takfornying når ut til langt flere potensielle kunder.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Vi når ut til flere, for en mye rimeligere penge

Da Norsk Takfornying fikk øynene opp for mulighetene digitalt sluttet de å famle i blinde.

Både markedssjef Dag Rasmussen og rådgiver Fredrik Jul Andersen i Evolve forteller at markedsføringsmidlene tidligere i stor grad ble brukt i aviser og andre trykte medier. Sånn ser ikke hverdagen ut nå.

«Tidligere brukte de mye mer penger på markedsføring, nå annonserer vi i mer aktuelle medier med mye mindre budsjetter», sier Jul Andersen.

«Vi famlet litt i blinde, og det var mer ymse resultater. Nå markedsfører vi oss kun digitalt, og ser vi at vi når ut til flere, for en mye billigere penge»

Dag Rasmussen, markedssjef

Den forbedrede synligheten resulterer i at Norsk Takfornying når ut til langt flere potensielle kunder, og med det flere henvendelser, befaringer og oppdrag.

Kunnskapen de besitter er veldig verdifull for oss

Den nye posisjonen er et resultat av en ny hjemmeside, Google-ads samt Display- og Facebook-kampanjer. Alt designet og gjennomført av Evolve, som også gjennomfører analyser og rådfører rundt mulige strategier.

«Kunnskapen de besitter er veldig betydningsfull for oss. Vi har merkbart flere kunder og bedre resultater, man kommer ikke langt uten å være synlig på søkemotorene og sosiale medier i dag», sier Rasmussen.

Norsk Takfornying er en landsdekkende kjede, bestående av 11 forskjellige partnere som driver små og store malerfirmaer. Med lang erfaring og høy kompetanse har de, som det ligger i navnet, spesialisert seg på alt som har med fornying av tak å gjøre.

Korte kommandolinjer

Markedssjefen mener det er flere grunner til at samarbeidet med Evolve fungerer så bra. Resultatene er gode også fordi de ansatte hos Norsk Takfornying får anledning til å ta seg av den stadig økende etterspørselen.

«Det er korte kommandolinjer. De er lette å komme i kontakt med, og de svarer bestandig fort på henvendelser. For oss, og spesielt i sesongen når det koker som mest, er det veldig viktig. Det sparer oss for tid, og ved å få hjelp til markedsføringen har vi kunnet kutte i administrasjon og heller bruke mer tid ute i felten.»

Se flere referanser