Tekstforfatter og innholdsproduksjon
til dine prosjekter!

Innholdsproduksjon er viktigere enn noen gang!

Det er viktigere å kommunisere med kundene sine nå enn det noen gang har vært tidligere. Å kommunisere kan gjøres på mange ulike måter og bør gjøres i tråd med bedriftens mål og verdier, men det aller viktigste er å snakke direkte til kundene i målgruppen din. 

Din målsetting bør være å løfte kundene dine. Vi vet at riktig innhold, til rett tid og i riktig kontekst, kan ha en enorm effekt. Dette kan du faktisk oppnå kun ved å skape helhetlige kundeopplevelser på nett – gjennom inspirerende innhold og engasjerende historier.

5 grunner til å satse på innholdsproduksjon

Det finnes mange grunner til å legge tid og ressurser i innholdsproduksjon. Her har vi samlet fem grunner som bør gjøre det enda mer fristende å komme i gang med innholdsproduksjon allerede i dag!

1. SEO

Å være synlig på resultatsidene til søkemotorene er avgjørende for bedriften din. Innholdsproduksjon er verktøyet du trenger for å øke synligheten din allerede i morgen! 

2. Relevante leads

Relevante leads sparer deg og din bedrift for ressurser, og skaper et mer positivt bilde av deg blant potensielle kunder. Det er kun en forskjell på en kunde som synes du maser og en kunde som får en henvendelse, og det er interesse. 

3. Bygge merkevare

Å bygge merkevare er ingen lek, og du jobber for å bygge et varig inntrykk kundene dine sitter igjen med etter å ha kjøpt og brukt dine produkter eller tjenester. Likevel er dette en av de aller viktigste tingene du gjør. Innholdsproduksjon hjelper deg med å skape merkevaren din bedrift trenger. 

4. Engasjere kundene dine

Skap en morsom video, en tankevekkende fagartikkel eller en informativ animasjonsserie. Uansett hva du velger å bruke til å engasjere kundene dine starter det med innhold som gir kundene noe. Engasjement er blant annet noe plattformer som Facebook vurderer deg på når du publiserer innlegg eller annonser.

5. Bedre ROI

Når kundene dine opplever at du gir de verdi, og spesielt uten at de er nødt til å gi noe av seg selv før de får denne følte verdien, vil de gi mer tilbake til deg. Dette er return on investment.

innholdsproduksjon fortell din historie

Fortell din historie

Vi mennesker er glad i å føle en tilknytning, en tilhørighet og et fellesskap. Dette skaper tillit og trofaste kunder. Men om du ikke deler hvem du er, hvem din bedrift er, hvordan skal de knytte seg til deg?

Innholdsproduksjon er en fantastisk måte å formidle dine verdier og din historie til kundene dine. La de bli kjent med deg og knytte seg til deg, enten gjennom nettsiden din, jevnlige nyhetsbrev, viktige pressemeldinger, spennende fagartikler eller bare gjennom personlige videoer og bilder på sosiale medier.

Hva kreves for å lage godt innhold?

I en bransje under stadig utvikling, med kunder som har høy endringstakt, kreves det at man er nysgjerrig og aktivt søker ny kunnskap. Dette krever en god formidlingsevne, en kritisk sans og organisert fremtoning.

Du bør være flink til å stikke fingeren i luften så og si, for å lese hvor trendene går. Markedet beveger seg konstant og det er viktig å bevege seg med det. Prøv å forutse hvor interessen hos dine kunder befinner seg, hvilke behov de opplever å ha som resultat av de ulike hendelsene. Skap innhold som vil gi kunden verdi til en hver tid.

Innholdsproduksjon fra Evolve

Vi i Evolve benytter vår nye satsning på innholdsproduksjon, selskapet WeTell AS som produksjonspartner. Selskapet utarbeider innholdsstrategier tilpasset din bedrift og deres behov, gjennom gode analyser av marked og konkurranse.

Deretter utarbeides innhold som vil være nyttig for dere og deres målgruppe. WeTell leverer innhold av høyeste kvalitet til alle våre kunder. Selskapet sitter på erfaring innen tekst og språk, samt research og SEO, slik at du uten å bekymre deg kan publisere spennende, tankevekkende og engasjerende innhold for dine kunder

Hvordan jobber vi med innholdsproduksjon?

Her hos Evolve, er det som nevnt over WeTell som står for innholdsproduksjonen. De har gjennom god kunnskap og lang erfaring funnet en god måte å arbeide på, slik at du som kunde sitter igjen med så mye verdi som mulig.

Denne metoden er basert på fire steg:

  1. SEO
  2. Innholdsstrategi
  3. Innholdsproduksjon
  4. Rådgivning

 

SEO

Før vi går i gang med innholdsproduksjon er det viktig å vite nøyaktig hva din bedrift har bruk for. Dette gjør vi ved å gjennomføre en såkalte site audit på din nettside.

Dette er en scan, eller en rask analyse som gir oss svar på følgende viktige spørsmål:

  • Hva søker kundene dine etter?
  • Hvem og hva dukker opp pr. i dag når de søker på disse tingene?
  • Hvordan kan vi nå ut til akkurat dine kunder og målgrupper?
  • Hva gjør konkurrentene dine (hva fungerer for dem)?
  • Hvordan vi kan optimalisere nettsiden din (hva slags innhold du trenger for å bli nummer en).

Innholdsstrategi

Den aller vanligste årsaken til at bedrifter mislykkes med innholdsproduksjon, er at de går i gang med produksjonen uten å ha en strategi.

Dette er spørsmålene din strategi bør gi svar på, før du går i gang med egen produksjon:

  1. Hva ønsker du å oppnå med innholdet du produserer?
  2. Hvilke mål og delmål har du satt deg for prosessen?
  3. Hvem er målgruppen din?
  4. Hvor befinner publikummet ditt seg?
  5. Hva slags innhold søker kundene dine etter?
  6. Hvordan skal innholdet organiseres og struktureres?
  7. Hvordan vet du hva du skal produsere når?
  8. Hva gjør dine historier unike og engasjerende?

Og til slutt, det kanskje aller viktigste spørsmålet din strategi må besvare:

Hvordan skaper innholdet ditt en reell verdi for kundene dine?

Innholdsproduksjon

Det er viktig for oss at vi skaper innhold for deg, som engasjerer og inspirerer dine kunder. Dette gjør du ofte ved å kombinere ulike typer innhold.

Derfor har vi bred kunnskap om hvordan du kan skape og kombinere følgende typer innhold:

  • Blogginnlegg for bedriftsblogger
  • Fagartikler
  • Nyhetsbrev
  • Annonsetekster
  • Pressemeldinger
  • Nettsidetekst
  • Oversettelser mellom norsk og engelsk

 

Det har seg også slik at det ofte er mulig å bruke en tekst til flere formål, gjerne også på ulike plan i bedriften din. Derfor tilbyr vi også det siste punktet på listen, nemlig rådgivning.

Rådgivning

Det er mange måter å bruke innhold på, spesielt tekst. Den samme teksten kan tenkes å fungere utmerket både til nyhetsbrevet ditt, som innlegg på sosiale medier og i din nyeste annonsekampanje.

Det er derimot ikke like enkelt for en som ikke har vår bakgrunn i innholdsproduksjon å vite hva som kan brukes hvor. Derfor tilbyr vi oss å hjelpe deg med å få så mye ut av innholdet ditt som du kan.

Innholdsmarkedsføring handler om å vekke interesse, følelser og engasjement hos kundene dine, skape en relasjon og åpne for dialog. Vi forteller dine historier til dine kunder, slik at de føler seg knyttet til din bedrift.