Konverteringsprosenten har skutt i været

Daglig leder i Akademiet For Personlig Trening kom til det første møtet med skepsis. Den forsvant fort.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Den personlige oppfølgingen har vært helt suveren!

Daglig leder Espen Arntzen i Akademiet For Personlig Trening kom til det første møtet med skepsis. Den forsvant fort. Han forteller at erfaringer fra før gjorde at han ikke turte å håpe på altfor mye da han satt seg ned med Evolve i mars.

«Jeg var tydelig på å si at jeg var naturlig skeptisk, fordi vi tidligere hadde blitt lovet så mye som ikke ble gjennomført. Det har ført til frustrasjon både hos meg og markedsansvarlig.»

Espen Arntzen, daglig leder

De har levert over all forventning

Snaue tre måneder senere snakker Arntzen om en helt annen verden. Han får nærmest ikke fullrost Evolve og samarbeidet nok.

«Den personlige oppfølgingen har vært helt suveren. Dersom det er standarden for alle som jobber hos Evolve, så kommer de til å ta hele markedet. Jeg klarer ikke å se en eneste brist eller svakhet i måten de jobber på.»

«De har levert over all forventning, på alle plan, fra første dag. Tendensen er ekstremt bra, vi er strålende fornøyd, sier Arntzen.»

Ryddig, nytenkende og proaktive

Gjennom rollen som styreleder i Avancia på Skedsmo, en annen kunde av Evolve, ble han kjent med samarbeidet byrået hadde med treningssenteret der. Det gav idéen om å ta kontakt på vegne av selskapet han selv er daglig leder i.

«Dialogen de hadde imponerte meg veldig. Nå har vi selv fått se hvor ryddige, nytenkende og proaktive Evolve er. De har vært på ballen fra dialogen startet, og siden det har pilen bare pekt oppover.»

Rådgiver Rolf Hægeland er akademiets kontaktperson og sparringspartner i Evolve.  Han er like klar på at det som sies også må gjøres.

«Vår største styrke er handlingskraft og gjennomføringsevne. Det er en viktig nøkkel til at samarbeidet og prosessen fungerer så bra», sier han.

Høye ambisjoner, stort engasjement

Samtidig vil Hægeland dele den æren med kunden. Han hyller pågangsmotet og entusiasmen til Arntzen og kollegaene i Akademiet For Personlig Trening AS.

«De er på, og vi er på. Det hjelper naturligvis veldig på vår motivasjon også. Espen er en energisk person som virkelig viser at han elsker det han driver med. Spør du om ambisjonene vil han trolig svare at han skal gjøre Norge til verdens sunneste land, og utdanne verdens beste personlige trenere.»

«Det sier litt. På samme måte forteller det meg mye når de sponser unge idrettsutøvere og støtter sine hjertesaker. De gir flere hundre tusen kroner i året til veldedige organisasjoner, uten at de har brukt det i markedsføringen sin. Slikt vitner om ekte engasjement og et oppriktig ønske om å se andre mennesker lykkes. Det alene tror jeg er årsaken til at de selv lykkes», sier Hægeland.

Rådgiveren forteller at det i løpet av få måneders samarbeid har vært enkelt å forstå hvorfor akademiet har suksess. Det handler om eiere og forelesere som faktisk bryr seg.

«Nå som jeg har fått lov til å jobbe tett med AFPT ser jeg veldig tydelig hvorfor de er kommet i den posisjonen de er. Det er ingen hemmelighet at de har utdannet desidert flest personlige trenere i landet. Det er fordi de har mest engasjerte og kunnskapsrike foreleserne, samtidig som det lyser gjennom at de bryr seg så mye om studentene sine.»

Gode resultater på kort tid

En åpen dialog har altså skapt umiddelbart gode resultater på kort tid. For eksempel har man ved hjelp av Google-Ads oppnådd 99% synlighet, en effekt de ikke har vært i nærheten av tidligere. Konverteringsprosenten og besøksfrekvensen har skutt i været siden de første samtalene i februar og mars.

Men bak dette ligger altså mye mer enn prat. Handlingskraften og gjennomføringsevnen nevnt over er i praksis synonymt med hardt og grundig arbeid.

«Det handler ikke bare om hva vi skal kommunisere, men også hvordan vi skal kommunisere det. Derfor har vi testet flere hundre forskjellige budskap; med tekst, bilder og video. Det har vi gjort for å se hva kundegruppen responderer best på, og hva som gir god trafikk», sier Hægeland.

Han forteller at den største utfordringen ikke har vært å få frem alt Akademiet For Personlig Trening AS er gode på, men hvor gode de faktisk er.

Målgruppen er både nåværende og nye studenter. Målet er å lage budskapene som trigger lysten hos enda flere.

«AFPT har svært et godt rykte blant eksisterende studenter. Jeg har selv snakket med flere av dem, og de kan ikke skryte nok av akademiet. Hvordan vi skal kommunisere dette uten å være glorete i måten vi gjør det på, er det jeg ser på som den største utfordringen.»

Ikke bare det vi vil høre, men det vi bør høre

Arntzen i Akademiet For Personlig Trening AS har en klar oppfatning om hvorfor partene har lykkes med å møte denne utfordringen.

«Evolve kommer ikke med samme budskap til alle, men finner i stedet ulike måter å treffe ulike mennesker på. De har gitt oss en markedsføring vi kan være stolte av. Det skaper gode resultater samtidig som det gir oss anledning til å bruke tiden og energien vår på det vi egentlig skal.»

«Rolf og Evolve er enkle å snakke med, samtidig som de tør å være ærlige og tydelige. De sier ikke bare det vi vil høre, men det vi bør høre. Akkurat det en god sparringspartner skal gjøre», sier han.

Se flere referanser