Solid økning i antall medlemmer

For Avancia Sports Center Skedsmokorset er tett oppfølging like viktig som den merkbare effekten på resultatene.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Evolve er 100% på hele tiden, det er det ikke så mange som er

For Avancia Sports Center Skedsmokorset er tett oppfølging like viktig som den merkbare effekten på resultatene.

«Én ting er effekten av den økte synligheten på Google og i sosiale medier. Det jeg synes er ekstra kult er måten de følger opp meg og oss på. De er 100 % på hele tiden, det er det ikke så mange som er. Evolve har eierskap til det vi driver med, og er opptatt av å få resultater.»

Magnus Christoffer Gundrosen, daglig leder

Det er mer kompleks enn det ser ut. Når det kommer til treningssentre er det vrient å måle hvem som faktisk blir kunder og hvor de kommer fra. Det er få treningssentre som har et egenutviklet system for salg av abonnement digital. Dette resulterer i at treningssentrene ofte bruker et tredjepartssystem for å selge abonnementer digitalt.

«Systemene er gammeldags og mangler åpne APiér. For å kunne fange opp de som fullfører en bestilling på nettsiden og forstå hvilke kanaler som genererer resultatene vi ønsker, må vi overvåke hvem som trykker på de forskjellige knappene.» Forteller rådgiver Rolf Magnus Hægeland.

«Det digitale alene er selvfølgelig ikke nok, og det er her god kommunikasjon med Avancia kommer inn i bildet. Jeg som rådgiver må vite når de får medlemmer og hvilke knapper vi skal trykke på som gir merkbare resultater.»

De klarer å lese vår visjon

I en travel og hektisk arbeidshverdag gir slikt hvilepuls. Eller rettere sagt, det gir Gundrosen og kollegaene tid og anledning til å jobbe med det de kan best, og egentlig skal: Hjelpe sine kunder med å komme i bedre form.

«I en jobb som dette tar man på seg mye ansvar, det er mye å gjøre. Derfor er det viktig med ekstern hjelp til markedsføringen, å sette det bort til noen som kan det. Noen som er selvgående, konkrete og tydelige. De klarer å lese vår visjon, og hva vi ønsker å gjøre. Dermed slipper vi også å ha «in house»-selgere., og kan for eksempel heller ha fokus på økt bemanning i resepsjonen.»

«Jeg tror ikke samarbeidet hadde fungert så bra om Evolve ikke hadde vært så på. Vi snakker sammen ukentlig, og de kommer med forslag og innspill til hva vi kan og bør gjøre. De følger oss opp, takket være dem har vi hele tiden kontroll på alt, hvor mange kroner som går ut og hvilken effekt de gir», sier Gundrosen.

Fra skepsis til gode resultater

Han forteller at treningssenteret først var i tvil om dette var noe de skulle bruke ressurser på. Erfaringene var ikke all verden.

«Vi var veldig skeptiske, fordi vi hadde prøvd andre byråer tidligere uten synlige resultater. Derfor tenkte vi lenge på om vi skulle prøve på nytt eller ikke.»

Gundrosen & co. angrer ikke. Siden samarbeidet begynte i september, med et møte om mulige tiltak på SoMe og Google, er effekten merkbar. Bare siden november har Evolve kjørt 85 forskjellig kampanjer på Facebook, der disse rettes mot forskjellige målgrupper.

«Vi A-B tester alt i sosiale medier, samtidig som Magnus selv lager forskjellige landingssider vi kan teste forskjellen på.» Forteller Hægeland

Han forteller at det ikke trenger å være store endringer som utgjør forskjellene på Facebook, men at det er viktig er å forstå endringene man gjør for så å se hvilken forskjell det skaper. Samtidig er det viktig å få kunden til å forstå hvorfor man gjør forskjellige endringer.

«Magnus er rask til å gjøre endringer, som gjør det spesielt gøy å jobbe med Avancia som oppdragsgiver.»

Solid økning i antall medlemmer

Selv for en aktør med lang erfaring og bredt tilbud innen personlig trening, gruppetimer, functional fitness, kroppsanalyser, klatring og barnepass går det ikke av seg selv i en så tøff bransje. Et stort senter på 4000 kvadratmeter må også kjempe for å gjøre seg synlig.

Der kommer Evolve inn i bildet.

«Det har vært en solid økning i antall medlemmer, mye sammenlignet med tidligere år, som primært har kommet til oss via Facebook og hjemmesiden vår hvor det er mer trafikk. Denne synligheten er viktig, spesielt for oss som holder til på Skedsmo hvor det er mye tilflytning og fraflytning. Vi har kjørt kampanjer og tilbud tidligere også, uten å være i nærheten av å oppnå samme synlighet og effekt. Samarbeidet med Evolve har helt klart vært en av faktorene til at det går så bra etter snuoperasjonen vi hadde på senteret for få år siden», forteller Gundrosen.

Se flere referanser