Merkbar endring i antall henvendelser

Det handler om å bli mer synlig. Og det har Best Hall AS blitt etter halvannet års samarbeid med Evolve.

Evolve selger ikke bare for å selge

Selv Nordens ledende utvikler og produsent trengte å spille ball for å bli best på hall.

«Vi har hatt en merkbar endring i antall henvendelser, og virkelig fått opp kundekontakten»

Merkbar endring i antall henvendelser

Det vil si, som det ligger i navnet kan Best Hall AS det som har med haller å gjøre. Best Hall AS leverer dukhaller og stålhaller til idrett, lager, flyhangarer og idrettsformål. For norske værforhold, og til hver enkelt kunde sitt behov. Med leveranse av 4000 haller siden 1975 er de ikke bare svært gode på sitt felt, de er ledende leverandør i Norden.

Men i dag er det ikke nok med stor kompetanse og lang erfaring for å synes i den digitale verden. Kundene må finne frem til hallene, også på nett.

Seriøse og etterrettelige

Det handler om å bli mer synlig. Og det har Best Hall AS blitt etter halvannet års samarbeid med Evolve. I løpet av den tiden har Google-annonsering, innsats i sosiale medier og en oppdatert, mer relevant hjemmeside bidratt til økt trafikk fra de som skal i gang med sine hallprosjekter.

«Evolve har virkelig gjort en god jobb for oss. Det er veldig flinke, seriøse og etterrettelige folk», sier Virik og legger til:

«Evolve selger ikke bare for å selge. Tvert imot er de nøye på at det de sier stemmer, og går inn for å bevise det. Vi får gode rapporter med oversikter over hva som fungerer og ikke.»

Der flere av kollegaene i andre land bruker samme mediebyrå, Ønsket Virik å fortsette samarbeidet med Evolve i det norske markedet. Rapportene viste at effekten var større og resultatene bedre her.

«Vi er naturligvis opptatt av å få mest mulig ut av de midlene vi legger i markedsføring, og vi har fått veldig god oppfølging fra Evolve», sier han.

Kunden skal få mer igjen enn den betaler

Rådgiver Fredrik Jul Andersen i Evolve forteller at den største utfordringen i dette arbeidet var å skille trafikken på søkeord. Med andre ord å finne frem til de som selv skal finne frem.

«Vi har jobbet mye med, og prioritert, søkemotoroptimalisering og hvordan Best Hall skal være synlig der. Å søke etter hall på Google kan være så mangt. Det kan være pappaen som skal ha med guttungen i ishallen en ettermiddag, og det kan være de som skal kjøpe og bygge haller til flere millioner kroner. I dette tilfellet er det sistnevnte vi må få tak i», sier han.

Nettopp derfor er grundig overvåkning, analyser og rapporter så viktig. Til syvende og sist handler det om å finne ut av hva som gir resultater, og med det hvor tiden, innsatsen og ressursene bør brukes.

«Uansett om kunden bruker mer, mindre eller like mye på dette enn tidligere er målet vårt at de skal føle de får mer igjen enn det de betaler. Vi er ekstremt opptatt av å skape større effekt per krone», sier Jul Andersen.

Se flere referanser