Gikk fra 4000 til 15.000 besøkende i måneden

Betong Øst er så fornøyd med sin nye hjemmeside at de umiddelbart gir toppkarakter.

Vi hadde høye forventninger, og de er oppfylt!

Betong Øst er så fornøyd med sin nye hjemmeside at de umiddelbart gir toppkarakter.

«Det er terningkast 6! Den nye hjemmesiden har blitt en suksess. Vi har fått en ny hjemmeside vi er fornøyde med og stolte av. En hjemmeside som fremhever profilen vår og nå holder 2019-standard. I tillegg var det viktig å kunne lansere den 1.mars, som var en milepæl for oss i forbindelse med 20års-jubileumet vårt.»

I en klasse for seg

Trafikken på hjemmesiden har økt betraktelig, fra 4.000 til over 15.000 besøkende per måned. Den forbedrede synligheten gjør Betong Øst til den best rangerte i Norge i sin bransje. Der spiller de rett og slett i sin egen divisjon på nettet.

«De er desidert best digitalt av betongbedriftene i landet, de har et stort forsprang på konkurrentene», sier rådgiver Rolf Hægeland i Evolve.

Tøffe, men gode diskusjoner

Hægeland mener det er et resultat av gode diskusjoner samarbeidspartnerne imellom.

«Jeg opplever at de setter pris på at vi ikke bare jatter med, men tør å komme med våre meninger. Jeg er stolt av at vi har bidratt til å lære bort betydningen av digital markedsføring. Samtidig lytter vi naturligvis bestandig til våre kunders ønsker og behov, og det er ikke uvanlig at vi møtes på halvveien. Vi har et godt samarbeid.»

Og der Betong Øst og Evolve innimellom må si seg enig om at de er uenig, så er de i hvert fall enig om at nettopp det er en god ting.

«Det er sjelden vi møter selgere som er så tøffe i diskusjonene, men personlig synes jeg det er kult. Det er bra at de pusher oss», sier Lyngås Johnsen.

Det har i første omgang altså resultert i en ny og moderne hjemmeside, som foruten alle produktene også fremhever aktiviteter som for eksempel Betong Øst-skolen.

«Vi er meget fornøyd med gjennomføringen, og sluttresultatet på hjemmesiden. Det hadde ikke gått like knirkefritt med andre byråer. Det har vært en ryddig prosess. Evolve har skjønt hva vi jobber med, hva slags folk vi er, og hvilke konsepter vi jobber med», sier Lyngås Johnsen. «Vi hadde høye forventninger, og de er oppfylt!»

Svær aktør for store og små

Selv om de er et svært selskap i kontinuerlig sterk vekst ønsker Betong Øst fremdeles å bli oppfattet som en lokal leverandør. De skal levere til større vei-, sykehus-, eller kraftverkprosjekter, men også til menigmann som skal støpe en enkel ringmur i hagen. Det krever ulike kommunikasjonsformer og strategier.

«Selskaper som Veidekke og Skanska besitter jo stor kunnskap om betong i eget hus, så hovedmålgruppen for hjemmesiden og Facebook er menigmann som skal gjøre noe på egenhånd», sier Lyngås Johnsen.

En slik tankegang om å serve store så vel som små aktører gjør det også lettere å kjenne seg igjen i måten Evolve opptrer.

«Vi liker å jobbe med mindre selskaper. Selv om vi er store er vi ikke rigget som et svært konsern. Vi er langt ifra topptunge, og det er korte beslutningsveier. Det minner om måten vi samarbeider, og slik vi jobber sammen får vi for eksempel tilgang til verktøy som fortløpende gir innblikk i resultatene av det vi samarbeider om.»

Mer branding for samme sum

Rådgiver Hægeland beskriver samarbeidet som et spennende prosjekt, med flere faser.

«Vi har lansert en ny hjemmeside, og gjort grep for å bli mer synlig på søkemotorene. Betong Øst har selv laget filmer som viser alle produktene sine, men vi har hjulpet til med en smart måte å implementere det på. Med det mener jeg at videoene er der og kan ses uten at det påvirker lastetiden. Det er alfa omega, folk blir veldig fort lei av å sitte og vente».

«Nå er vi gang med en Facebook-kampanje, hvor vi ved hjelp av Google display sørger for 8 ganger flere visninger for samme sum. I tillegg er Facebook best på toveiskommunikasjon, som gir en unik mulighet for å snakke med brukerne», sier Hægeland.

Et annet grep som har gitt umiddelbar effekt er kontaktskjemaet som er opprettet på hjemmesiden.

«Det har vi ikke hatt tidligere, og allerede har vi fått flere henvendelser gjennom det. Vi hadde ikke fått alle de uten denne løsningen», mener Lyngås Johnsen.

Se flere referanser