Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dette har jeg lært – Henriettes første år i Evolve Communication

Henriette Engen har godt og vel passert et år som en av våre dyktige performance-eksperter i Evolve-familien. Selv om det ikke fantes tvil om hun var dyktig allerede når hun ble ansatt, er vi spent på hva hun har lært etter et år hos oss i Evolve.

Vi satt oss ned sammen med en svært konsentrert Henriette, som hadde avsett et par minutter av arbeidsdagen sin til en liten prat om personlig og profesjonell utvikling. Det er utrolig hvor mye man kan lære i løpet av et år, og Henriette har virkelig lagt inn innsatsen som kreves.

Selv om tittelen er noe misvisende ettersom Henriette nå snart har passert et og et halvt år i jobben, er det likevel en god representasjon av den utviklingen hun har hatt. Til tross for pandemi og hjemmekontor har hun blitt godt kjent med kollegaene sine, funnet seg til rette på kontoret og hjulpet mange kunder med deres markedsføring.

Teknisk utvikling

Selv om Henriette kom til oss med en innholdsrik bachelorgrad i PR & markedskommunikasjon, kan hun fortelle oss at hun følte at det manglet litt kunnskap som måtte på plass før hun satt i gang med jobben.

– Da jeg startet i jobben, kom jeg rett fra en stilling på et treningssenter og hadde ikke så mye praktisk kunnskap om de verktøyene vi bruker i dag. Google Ads, Tag Manager og Facebook Business Manager var alle ganske nye systemer for meg.

Videre forteller hun at hun virkelig fikk utfordret seg på disse områdene i løpet av de første månedene i jobben. Disse verktøyene kommer stadig med oppdateringer og oppgraderinger, og er det noe som virkelig ikke står stille er det trendene i den digitale verden.

– Gjennom et svært godt samarbeid innad i teamet på performance, og masse kunnskapsdeling har jeg nå opparbeidet meg god kunnskap innen optimalisering av kampanjene som går i de ulike kanalene, forteller hun.

Varierte arbeidsoppgaver

Utover alt det tekniske arbeidet hun gjør i løpet av dagen, er det også andre arbeidsoppgaver, eller områder, hun er innom i løpet av en uke på jobb.

– Noe av det som er så gøy med å jobbe i Evolve, er nettopp at dagene er så varierte. Jeg er med på kundemøter, og har møter med rådgiverne når vi sørger for å legge en god plan for hver enkelt kunde.

Når planen er lagt, setter Henriette opp sporing på alle kontaktflatene på nettsiden som innsendte skjemaer og lignende. Her trekker hun blant annet frem Google Tag Manager og Google Analytics som hun har lært å bruke til å spore viktige kontaktpunkter på kundenes nettsider På denne måten ser hun hvilke skjemaer som blir sendt inn fra de ulike kanalene.

Selv om hun innrømmer at dette er blant de aller mest utfordrende oppgavene hun har hatt dette året, er det også noe vi klart kan se at hun synes er mest spennende.

– Det å kombinere oppsett av kampanjer i de ulike kanalene, ha kontroll over budsjett og sørge for at alt går i tråd med avtalen er kjempespennende, uttrykker hun engasjert.

Rapportering er også en viktig del av arbeidet Henriette har måttet lære seg. I dag utarbeider hun innholdsrike og brukervennlige rapporter, som om hun aldri har gjort annet. Ved å bruke disse rapportene kan kundene følge med på hvordan annonseringen går, og hvordan trafikken inn til nettsiden er.

– Dette synes jeg er en viktig del av kundeforholdet, for å vise gjennomsiktighet. Gjennom disse rapportene kan kundene våre enkelt følge med på tallene selv, avslutter hun.

Gode kundeforhold

Det er heldigvis ingen tvil om at Henriette jobber med noe hun synes er spennende og interessant, og vi merker at hun tripper etter å komme seg tilbake til jobben. Før vi gir oss helt ønsket vi også å vite litt mer rundt de mindre tekniske aspektene av arbeidet hun gjør.

– Når jeg får være en del av alle leddene sånn som med kundemøter, strategi og rapportering underveis, så blir man jo litt ekstra kry når kunden gjør det bra, og det blir ekstra motiverende å lykkes med hver eneste kunde.

Hun forteller videre at hun har lært mye av å jobbe med ulike bransjer og bedrifter. Hos oss i Evolve finner du på kundelisten både store og små bedrifter, lokale og nasjonale, og bedrifter i alle mulige bransjer.

– Det som fungerer for en bedrift, trenger ikke å være det som fungerer for den neste, så man må ta seg tiden til å sette seg godt inn i hver enkelt kunde. Nå kan jeg i allefall mye om alt fra byggematerialer til hudpleie, ler Henriette.

Vi avslutter intervjuet her med denne herlige og utrolig dyktige frøkna. Vi håper det blir mange år med intervjuer av Henriette her i Evolve Communication, og med hennes sult etter å lære nye ting, er vi helt sikre på at vi kunne skrevet to slike intervjuer i året.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ønsker du å lære mer?

Ta kontakt for en uforpliktende samtale
  • Opplysningene du gir oss via dette kontaktskjemaet vil kun bli brukt til å besvare din henvendelse. For mer informasjon, se vår personvernerklæring der du får mer informasjon om hvor, hvordan og hvorfor vi lagrer dataene dine.

Les også: