Firedoblet trafikken med ny nettside

Med rett digital navigering har Marineservice AS doblet omsetningen.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Doblet omsetningen på et år

Med rett digital navigering har Marineservice AS doblet omsetningen, som gjør at de fremdeles surfer på en lang medgangsbølge.

«Vi har lært hvor viktig det er med digital markedsføring i dagens samfunn. Det er så uhorvelig mye at det kan være vanskelig å tre igjennom. For å være attraktive er det veldig viktig å være godt synlig.».

Thomas Edvardsen, daglig leder

Gode på alt om fører til at vi synes

Et av Oslos mest erfarne servicesenter for båtmotor, båt og vannscootere startet opp i ny form 1.mars 2017, og startet samarbeidet med Evolve på høsten samme år.

«Evolve tar seg av all digital markedsføring for oss, som hva vi gjør på Google, Facebook og Instagram. Vi har laget bilde- og filmmateriale sammen. De har utarbeidet en ny hjemmeside som er optimalisert i forhold til Google-søk, akkurat som de har tilrettelagt de sosiale mediene opp mot Google», sier Edvardsen.

«De er veldig flinke på alle algoritmer og mekanismer som fører til at vi synes. Etter finn.no er dette det aller viktigste vi gjør.»

Eventyrlig vekst

Veksten har vært eventyrlig. Trafikken ble firedoblet etter lanseringen av ny nettside. Det første året kom det tusen henvendelser via nettet, og bare hittil i år kan det tallet ganges med tre. Slikt synes når regnskapet skal gjøres opp.

«Vi hadde 9 millioner i omsetning i 2017, og doblet dette til 18 millioner i 2018», forteller Edvardsen.

«Tallene hittil viser at det vi gjør fungerer. Vi tar steg for steg, og nå skal vi i gang med en Facebook-satsing», sier rådgiver Rolf Hægeland i Evolve.

Ikke bare hva, men også hvorfor

Nå rett før høysesongen, tiden hvor folk begynner å tenke sommer, sol og båtliv igjen, er det ekstra viktig å synes. Derfor er det langt ifra tilfeldig at innsatsen periodiseres, og at trykket kanaliseres der det gjelder som mest.

«Evolve er flinke til å visualisere hva som fungerer, og forklarer hvorfor. De viser hva pengene går til. Det gjør det lettere for oss å se effekten», sier Edvardsen før han legger til:

«Det er viktig, for digital markedsføring kan ofte oppfattes som «skjult» og vanskelig. Mange putter penger inn i noe de ikke helt vet hva går til.»

Skiller seg fra konkurrentene

Rolf Hægeland forteller at det utover å være synlig i søkemotorene har vært viktig for Evolve å få frem hva som er tilgjengelig for kundene.

«Vi har synliggjort alle motorer som er på lageret, og vi har fått folk til å skjønne det. Vi har vært innovative med display og dermed måten alle produktene har kommet frem på nettsiden. Derfor skiller Marineservice seg ut fra andre båtforhandlere med at de også selger små motorer separat, ikke bare sammen med båter», sier han.

Årets forhandler

Marineservice AS er en av landets største båtforhandlere, med båter i alle prisklasser. De tilbyr blant annet Yamaha-motorer med 10 års garanti, og kjennetegnes av meget god service og ansatte med høy kunnskap.

Nylig ble de kåret til årets Yamaha-forhandler i konkurranse med 120 andre forhandlere.

«Det er en gjev pris så det er klart det er veldig moro også for oss å være bidragsyter til de gode resultatene», sier Hægeland.

God kjemi

Han nevner også god kjemi med oppdragsgiveren som en årsak til suksessen.

«Det er morsomme folk å forholde seg til, vi kan alltid være oss selv og de tør å være seg selv.»

Gode relasjoner går også igjen når båtfirmaet beskriver sin digitale samarbeidspartner.

«Evolve er meget profesjonelle. De går grundig inn i oppgaven, og størrelsen på firmaet gjør at vi opplever mer nærhet til deres rådgivere og medarbeidere. Vi drukner ikke bare i et svært system, det er ikke bare fakturaer.»

«Det er et leveransedyktig byrå, som leverer både på pris og kvalitet. Vi vil uten tvil anbefale Evolve til andre, sier Edvardsen.»

Se flere referanser