Fra ukjent alternativ til ettertraktet elitestudie på 4 måneder
Fra ukjent alternativ til ettertraktet elitestudie på 4 måneder Fra ukjent til 1100 søknader Kontakt oss Share on facebook Share
«Vi har tett kontakt og god kjemi med Evolve. Det gjør at det er enkelt for oss å henvende oss til det når vi lurer på noe, og de er veldig raskt på. Vi matcher godt med dem, vi jobber godt sammen. De er gode til å forstå akkurat de utfordringene vi har, og de har tatt det veldig raskt»
Christian Børresen, marketing manager
Naturligvis vesentlig i alle bransjer, men desto mer viktig i en bransje hvor produktene er mennesker. Retningslinjer fra myndighetene, håndtering av personopplysninger og ikke minst hvert enkelt individ i seg selv, gjør jobben og utfordringene annerledes fra andre markeder.
«Vi selger ikke produkter, og det betyr at vi må opptre på en annen måte. Vi må gjøre andre ting for å være synlige, for å vekke oppmerksomhet», sier Børresen.
Med over 38 000 ansatte er Randstad verdens største bemannings- og rekrutteringsselskap, Med nærmere 5000 kontorer i mer enn 40 land. Selskapet ble grunnlagt i Nederland i 1960, og kom i 2008 til Norge hvor de nå er lokalisert over hele landet.
I 2017 byttet de navn fra mer kjente Proffice, til Randstad. På verdensbasis har de 670 000 personer som er bemannet ut i arbeid hver dag. Omsetningen i 2018 var på over 23,8 milliarder Euro.
Evolve har hjulpet giganten med deres Google-annonsering og søkemotormarkedsføring (SEM), samt levert gode og grundige analyser. Det er blitt lagt merke til langt utover grensen, helt til hovedkontoret i Nederland hvor de analyserer jobben som gjøres i alle land.
«De sammenligner resultatene i hvert enkelt land, og gir poengscore. Der rangeres Randstad og Evolve på tredjeplass», forteller rådgiver Fredrik Jul Andersen i Evolve.
«Det er vi veldig stolte av, og vi kommer naturligvis fremdeles for å jobbe hardt for å oppnå enda bedre resultater.»
Forståelsen hos den globale markedsavdelingen for at kunnskapen sitter lokalt har gjort det enklere for Randstad å få optimalt utbytte av samarbeidet med Evolve.
«Vi er jo en del av en veldig stor organisasjon med flere sentrale funksjoner, men det er lokale og spesielle hensyn å ta alle steder. Det er mange krav, og derfor er Evolve en veldig fin sparringspartner for oss. De tar fullt ansvar, og hensyn til den lokale markedsføringen helt ned til de minste ting.»
«Evolve har en spisskompetanse vi ikke har, vi er ikke eksperter på det de er gode på, og dermed kan vår lille markedsavdeling på bare tre personer får tid til andre viktige oppgaver, sier Børresen.»
Han forteller at den økte synligheten, etter fokus på Google-annonsering, søkemotormarkedsføring (SEM) og en bedre hjemmeside har gitt akkurat de effektene selskapet håpet på. Det som startet med en rådgivende funksjon og har utviklet seg til en mer helhetlig strategi for digital markedsføring, gjør verdens største enda større.
«Det er en god økning i trafikken, med flere og flere som kommer inn via hjemmesiden vår. Spesielt for oss som skiftet fra et kjent merkenavn for ikke lenge siden har det å være synlig vært et satsingsområde for oss. Det har vært helt kritisk og avgjørende, og det har Evolve hjulpet oss med.»
Fra ukjent alternativ til ettertraktet elitestudie på 4 måneder Fra ukjent til 1100 søknader Kontakt oss Share on facebook Share
Daglig leder i Akademiet For Personlig Trening kom til det første møtet med skepsis. Den forsvant fort.