Eldheim er en norsk merkevare med en visjon om å gjøre levende ild tilgjengelig for alle – med stil. De fører de populære Nordflam-peisene, bioetanolbaserte peiser som kombinerer moderne design med enkel installasjon og miljøvennlig varme. Peisene har allerede blitt godt mottatt i det norske markedet – og er nå også lansert i Sverige og Danmark.
Med slike vekstambisjoner trengte Eldheim en sterk visuell identitet, en funksjonell nettbutikk og en solid strategi for å treffe både norske og nordiske kunder. Utfordringen var klar: Hvordan bygger man et helhetlig brand fra bunnen av – og samtidig sørger for synlighet og salg fra første dag?
Evolve ble involvert fra første idéfase og tok rollen som en kreativ, digital og kommersiell sparringspartner. Målet var å bygge et helhetlig og vekstorientert konsept – fra merkevare til kundereise og konvertering. Gjennom tett samarbeid la vi grunnlaget for en tydelig posisjonering i markedet og et sterkt kommersielt uttrykk.
Vi utviklet en komplett visuell identitet med logo, fargepalett og typografi. Deretter designet og utviklet vi en funksjonell og estetisk Shopify-nettside, med fokus på både brukeropplevelse, konvertering og videre vekst.
I tillegg har vi bidratt med strategi og rådgivning på tvers av sentrale kommersielle flater – fra løpende optimalisering av nyhetsbrev, til CRO (konverteringsoptimalisering) og forbedringer knyttet til den digitale driften. Det ble også lansert målrettede kampanjer i Google, Meta og TikTok – skreddersydd for å treffe målgruppen der de faktisk befinner seg, og bygge trykk i lanseringsperioden og fremover.
Hovedgevinst: Eldheim solgte over 300 peiser i løpet av de første 6 månedene etter lansering.
Ekstra gevinster:
Resultatene kom raskt – med salg, synlighet og merkevarekjennskap i løpet av de første månedene etter lansering.
Vi visualiserer caset med før/etter-visninger av logo og nettside, samt skjermbilder av annonsekampanjer og salgsutvikling. Det vises også tydelig hvordan etterspørselen etter Nordflam-peisene har skutt fart i Norge – og hvordan lanseringen i Sverige og Danmark støttes av en helhetlig merkevareplattform og treffsikker markedsføring.
"*" obligatorisk felt