Fra ukjent alternativ til ettertraktet elitestudie på 4 måneder
Fra ukjent alternativ til ettertraktet elitestudie på 4 måneder Fra ukjent til 1100 søknader Kontakt oss Share on facebook Share
«Evolve er sultne, og genuint interessert i å oppnå resultater sammen med oss. Vi får tettere og bedre oppfølging, mer kvalitet.»
Nina Røsland, sjef for lojalitet og digital utvikling
Hun er sjef for lojalitet og digital utvikling i St1 Norge. I det betydelige arbeidet med å være synlig og å skille seg ut på alle digitale flater, får hun hjelp av Evolve. Som budsjettansvarlig er hun opptatt av ROI, eller med andre ord hvordan man får mest mulig ut av hver krone.
«Vi opplever at Evolve har respekt for budsjettet og pengene vi bruker. Uavhengig av størrelsen på summen, gjør de det beste ut av det. De er tydelige på hva som skal til for å få mest mulig ut av pengene. Vi har aldri hørt de si at vi er nødt til å bruke mye penger for at vi skal lykkes» sier Røsland.
I april 2018 lanserte Shell-stasjonene «Snarveien-appen». Med snarveien-appen kan kundene nyte godt av gode tilbud samt fleksible løsninger som blant annet digital kaffeavtale. Evolve er ansvarlig for markedsføring av appen i digitale medier.
«Snarveien har blitt veldig populær og Evolve har bidratt til at nedlastningstallene har vært fantastiske. Vi har mer en doblet målsetningene våre, mye takket være riktig annonsering og bruk av ressurser i digitale medier» sier Røsland.
«Vi analyserer hele tiden hva som generer mest trafikk, og vrir midlene mot de kanalene som har best effekt. Vi overvåker rett og slett hva som fungerer godt, og hva som ikke fungerer like bra» sier kunderådgiver Fredrik Jul Andersen i Evolve.
Han forteller om et samarbeid som har vokst fra det små til det store på svært kort tid.
Det startet med et lite prosjekt hvor vi var en sparringspartner da de ønsket noen råd om Facebook. Nå kjører vi alt av deres digitale kampanjer. Det har vært en kjempesuksess, og St1 er blitt en meget viktig samarbeidspartner for oss» sier han.
Tettere oppfølging og større «hands-on approach» enn tidligere erfart gir også en større tiltro til at det blir «value for money». St1–sjefen har utelukkende gode erfaringer med samarbeidet.
«Evolve har lyst til å levere best mulig, og jobber hele veien systematisk for at vi sammen skal få resultater. De sitter tettere på tallene, og har eierskap til alt vi gjør digitalt.»
Røsland mener åpne og ærlige diskusjoner bidrar til disse gode prosessene, som igjen gir bedre resultater.
«De er tydelige på hva som skal til for å lykkes, og har en stolthet i arbeidet de gjør. Det er ærlige, dyktige folk som ikke er redde for å si sine meninger. Derfor har de også vært gode på å identifisere hvor vi har vært dårlige, og dermed hvor vi bør investere og utvikle oss. For eksempel at det bak enhver annonse bør ligge en oppdatert hjemmeside og landingsside, eller at vi fant mye feilinformasjon om våre lokasjoner på Google» sier hun.
Det har gått to år siden St1 Norge og Evolve begynte å jobbe sammen. Det begynte altså med å oppgradere Facebook-siden. I dag leverer kommunikasjonsbyrået alt av digitalt materiell for energigiganten; det være seg apper, nyhetsbrev eller Google-annonser. Sammen kommer de frem til hvordan budsjettet skal brukes riktig, og hvordan effekten kan måles.
«Evolve vet målsetningen med hver eneste kampanje, er tydelige på hvilke produkter som skal promoteres hvor og hvordan vi skal få mest mulig ut av flatene. Tidligere jobbet vi lite med dette, nå har vi en helt annen posisjon samtidig som vi har bedre kontroll. Takket være samarbeidet med Evolve har vi fått en totalpakke med god operasjonell standard på alle digitale flater. Dette har en voldsom verdi for oss.»
Fra ukjent alternativ til ettertraktet elitestudie på 4 måneder Fra ukjent til 1100 søknader Kontakt oss Share on facebook Share
Daglig leder i Akademiet For Personlig Trening kom til det første møtet med skepsis. Den forsvant fort.