Søkemotormarkedsføring

Søkemotormarkedsføring gir relevant og målrettet trafikk til din nettside. Annonsene blir synlige på søkemotorene, som Google eller Bing, når brukere søker etter det din bedrift ønsker å være synlig på. Lurer du på hva som er den beste løsningen for din bedrift?

Søkemotormarkedsføring

Søkemotormarkedsføring gir relevant og målrettet trafikk til din nettside. Annonsene blir synlige på søkemotorene, som Google eller Bing, når brukere søker etter det din bedrift ønsker å være synlig på. Lurer du på hva som er den beste løsningen for din bedrift?

Hva er SEM?

SEM er en forkortelse av begrepet «Search Engine Marketing». På godt norsk kaller vi dette søkemotormarkedsføring. I motsetning til søkemotoroptimalisering (SEO eller «Search Engine Optimization»), der du jobber for at bedriften skal dukke opp i søkemotorens organiske søk, innebærer SEM betalte plasseringer øverst i søkeresultatet ved relevante søk.

Søkemotormarkedsføring gir relevant og målrettet trafikk til din nettside. Annonsene blir synlige på søkemotorene, som Google eller Bing, når brukere søker etter det din bedrift ønsker å være synlig på.
Prismodellen fungerer slik at du kun betaler når noen klikker på annonsen din og blir loset videre til ditt nettsted. Dette heter betaling per klikk (PPC) eller kostnad per klikk (CPC)

  • Umiddelbar synlighet mot potensielle kunder.
  • Førstesideeksponering på de store søkemotorene.
  • Umiddelbar og relevant trafikk til nettstedet ditt.
  • Nøyaktig målrettede annonser.
  • Optimaliserte annonser som driver potensielle kunder eller konverteringer til nettstedet ditt.
  • Stor rekkevidde og eksponering for din merkevare.
  • Sikrer at annonsene dine samsvarer med relevante søk.
  • Nøyaktig sporing av trafikk.
  • Full kontroll over markedsføringsbudsjettet med PPC-modellen.

Hvordan jobber vi med søkeordsannonser?

Det er stor konkurranse mellom annonsørene på søkemotorene. For å maksimere resultatene per klikk, er det viktig å benytte gode analyseverktøy, smarte integreringer, nyskapende tenkning og god forståelse.

Det første vi gjør er å bli kjent med din virksomhet og hva du ønsker å oppnå ved bruk av betalte søkemotor-kampanjer. Når vi har definert dine mål, bygger vi gode og effektive annonser som er rettet mot å nå disse målene.

En av de største fordelene med betalt søkemotormarkedsføring er muligheten til å følge med på trender og trafikk og kontinuerlig justere annonseringen, for å teste og optimalisere effekten. Å vite hva, hvordan og når noe skal endres, er ekstremt viktig for alle som ønsker å ha effektive og lønnsomme annonser. Optimalisering er en del kunst og en del vitenskap. Det krever data (jo mer jo bedre), men også intuisjon og erfaring. I tillegg er det viktig å ha en god dose tålmodighet sammen med nok tid og et budsjett for å kunne eksperimentere.

Som en del av vår løpende forpliktelse til å levere et godt stykke arbeid, vet vi at en god strategi er viktig. En god strategi er basert på kunnskap. Derfor evaluerer vi dine konkurrenter, markedsposisjon, potensiale, innhold, sesongbaserte trender og markedstrender. I tillegg har vi en forståelse av at både SEM og SEO til sammen øker rekkevidden din på nett.

De endelige målene for all annonsering er å konvertere, og derfor er dette noe alle våre kunder vil få hjelp med. Vi sporer og rapporterer alle konverteringer. Alle relevante tall fra din annonsering samles i en dynamisk “Performance report”, som gjør det enkelt for deg å ha full kontroll over effekt og kostnad av din markedsføring.

Evolve Communication er Premier Google Partner. Dette betyr at det stilles krav til vår kunnskap og kvalitet. Vårt dyktige team har lang erfaring og spesialkompetanse innen SEM. Vi har spesialister på alle områder innen betalte søk, inkludert bannerannonsering, videoannonsering og annonsering i sosiale medier Denne ekspertisen skal sørge for at du får mest mulig ut av ditt markedsføringsbudsjett.

Vi mener at et godt samarbeid innen søkemotormarkedsføring er kritisk viktig

Vi benytter oss av lang erfaring og bransjeledende verktøy for å nå våre kunders målsettinger. I tillegg sørger vi for total gjennomsiktighet når det kommer til kostnad og effekt, gjennom vår “Performance report”.

Vi kan både ta fullt ansvar for SEM-markedsføringen og samarbeide med interne markedsføringsteam. En fordel å engasjere eksterne krefter er oppdatert kunnskap, bred erfaring, nye impulser, optimaliserte arbeidsverktøy og støtte fra et større team som alltid er tilgjengelig.

Har du spørsmål vedrørende SEM, SEO eller andre former for markedsføring? Lurer du på hva som er den beste løsningen for din bedrift? Kontakt oss gjerne for en hyggelig prat.

Relevant, målrettet og kostnadseffektivt

Les mer om de ulike søkemotorene vi benytter for våre kunder