Annonsering i sosiale medier
Annonsering i sosiale medier har blitt et sentralt element i markedsmiksen de siste årene. Bedrifter utnytter sosiale medier som Twitter, Facebook, YouTube og LinkedIn for å øke rekkevidden på sine markedskampanjer, dele sine historier og være tilstede for sine eksisterende og potensielle kunder.
Annonsering i sosiale medier omfatter displayannonser og sponsede eller betalte innlegg som vises på ulike sosiale plattformer. Annonsene skaper trafikk til bedriftsidene på de ulike plattformene eller direkte til bedriftens nettside. Annonsering i sosiale medier brukes ofte for å lage et innledende engasjement rundt innholdet eller for å bygge kjennskap til et merke eller produkt. Annonser i sosiale medier er ideelt for å øke kjennskapen til et merkenavn og nå brukere med bedriftens «stemme og personlighet».
Den beste strategien for annonsering i sosiale medier er å fokusere på din ideelle målgruppe. Samtidig gir det deg store muligheter til å nå nye potensielle målgrupper eller for å styrke relasjonen til dine eksisterende kunder.
Hva er fordelene med annonsering i sosiale medier?
Den mengden informasjon som brukerne deler på tvers av de sosiale nettverkene, gjør det mulig å nå din målgruppe på en måte du ikke finner noe annet sted. Kunsten ligger i å lage svært relevante, engasjerte og spissede annonser. Det ligger også en enorm verdi i å få innholdet ditt delt mellom brukere. Sosiale medier er dagens jungeltelegraf. Vi i Evolve kan annonsering i sosiale medier og hvordan de bør brukes. I dag er det viktigere enn noen gang å informere, engasjere og motivere dine kunder der de ferdes til daglig.
Hvordan gjør vi det?
Når vi har definert målene dine, oppretter vi en strategi for å nå avtalte KPI’er og mål. Sammen definerer vi kriteriene for hvilke publikum vi skal nå, og jobber deretter med å sette opp annonser som skal engasjere og gi resultater. For å utnytte budsjettet best mulig, blir kampanjene dine kontinuerlig gjennomgått og optimalisert.