Facebook har hatt en rask utvikling mot å bli et sosialt nettverk hvor det lønner seg å annonsere. Dette skyldes blant annet en enestående tilgang til et bredt publikum. Blant nordmenn har 4 av 5 laget en profil. Videre er appen installert på tre av fire smarttelefoner, og mer enn halvparten av brukerne besøker denne sosiale nettverk-plattformen hver dag. Dette er årsakene til å vurdere denne annonseplattformen i enhver smart markedsføringsstrategi.
Du har kanskje sett annonsene på Facebook selv? Du ser blant annet annonser i nyhetsoppdateringen, i stories eller i høyre kolonne på siden. Ved hjelp av alternativene denne plattformen gir deg, kan du velge hvor og hvem din bedrift skal være synlig for.
Her har du mulighet å investere markedsføringskronene på gruppen av brukere som er mest interessante. Ønsker du kanskje å nå en spesifikk kategori av mennesker, som for eksempel foreldre? Er det en spesifikk demografi som er viktig? Eller er det interessant å finne et publikum med en bestemt kjøpsadferd? I tillegg til disse alternativene har denne sosiale nettverk-plattformen gitt deg muligheten til å annonsere for mennesker med interesser som ligner på hva du tilbyr. Du kan også annonsere for mennesker som har en bestemt forbindelse til siden din, for eksempel de som «liker» din side.
Kombinasjonen av antall brukere og muligheten til å bestemme ditt publikum, gjør at plattformen kan være et meget effektivt startskudd for enhver markedsføringskampanje. Her vil du også kunne markedsføre nettsted, bedriftens Facebook-side, og opprette målrettede kampanjer for å lede brukere til apper eller videovisninger. Oppkjøpet av Instagram gjør det også enkelt å koordinere markedsføringen mellom de to tjenestene.
Vi har lang erfaring og god kunnskap om annonsering gjennom sosiale medier. Kontakt oss gjerne for å høre hvordan ditt firma kan dra nytte av dette.
Les mer om de ulike sosiale mediene vi benytter for våre kunder
Les mer om de ulike sosiale mediene vi benytter for våre kunder
Facebook har hatt en rask utvikling mot å bli et sosialt nettverk hvor det lønner seg å annonsere.
Instagram er i rask vekst som en viktig annonseringsplattform. Her kan du opprette bilde- og videoannonser.
Når noen er interessert i et profesjonelt digitalt nettverk, går tankene automatisk til LinkedIn.