LinkedIn

Med sosiale medier kan du øke din rekkevidde på kampanjer, dele historier og alltid være til stede. Trenger du hjelp til eller vil vite mer om annonsering på LinkedIn?

LinkedIn

Med sosiale medier kan du øke din rekkevidde på kampanjer, dele historier og alltid være til stede. Trenger du hjelp til eller vil vite mer om annonsering på LinkedIn?

Gjør bedriften synlig for et spesifikt publikum

Når noen er interessert i et profesjonelt digitalt nettverk, går tankene automatisk til LinkedIn. Det er den fremste sosiale plattformen for bedrifter, der du kan tilknytte deg profesjonelle kontakter og forretningsforbindelser. I dag har Linkedin 450 millioner brukere verden over, og over 1 million nordmenn har opprettet en brukerkonto. Det har også begynt å lønne seg å annonsere her for bedrifter som ønsker å fange opp spesifikke kunder.

Hvordan fungerer Linkedin-annonsering?

En stor fordel med annonsering på denne plattformen er muligheten man får til å utnytte spesifisiteten til brukergruppen. Blant annet ser vi at halvparten av de med 5-årig universitets- eller høyskoleutdannelse bruker dette nettverket. Med målrettet annonsering kan du nå det publikummet du ønsker. I tillegg til å være i stand til å rette annonseringen mot standard demografi, som for eksempel «kvinner i alderen 25 til 34 år», kan du fininnstille hvem du skal vises for. Dette kan for eksempel være «kvinner i alderen 25 til 34 år med høye disponible inntekter». Andre målrettede filtre inkluderer geografi, firmanavn, industri, bedriftsstørrelse, jobbtittel, jobbfunksjon, skole, ferdigheter, alder, kjønn og grupper.

Du vil også ha flere valgmuligheter når det kommer til hvor dine kampanjer skal vises. Alternativene inkluderer brukerens profilside, startside, innboks, søkeresultater eller innenfor gruppesider. Disse annonsene kan igjen kobles direkte til din nettside eller brukerprofil på Linkedin.

En annen funksjon du finner her er sponset innhold. Med sponset innhold vil du dukke opp med blogginnlegg, oppdateringer eller andre relevante lenker på brukerens egen side. Dette kan være nyttig for å bygge merkevaren din, vise din kompetanse og fremme din posisjon på markedet.

For å øke rekkevidden utenfor Linkedin, kan du dra nytte av Linkedin Audience Network. Dette er en samling nettsteder som samarbeider med LinkedIn for å vise annonser på deres sider. Med samme målrettede annonsering når du altså ut til publikum gjennom andre nettsteder.

Hvordan komme i gang?

Vi har lang erfaring og god kunnskap om annonsering gjennom sosiale medier. Kontakt oss gjerne for å høre hvordan ditt firma kan dra nytte av dette.

Informere, motivere og engasjere

Les mer om de ulike sosiale mediene vi benytter for våre kunder

Facebook

Facebook har hatt en rask utvikling mot å bli et sosialt nettverk hvor det lønner seg å annonsere.

Instagram

Instagram er i rask vekst som en viktig annonseringsplattform. Her kan du opprette bilde- og videoannonser.

Youtube

Med gode videoannonser kan du vekke engasjementet til de mange brukerne av YouTube.

LinkedIn

Når noen er interessert i et profesjonelt digitalt nettverk, går tankene automatisk til LinkedIn.

Informere, motivere og engasjere

Les mer om de ulike sosiale mediene vi benytter for våre kunder

Facebook

Facebook har hatt en rask utvikling mot å bli et sosialt nettverk hvor det lønner seg å annonsere.

Instagram

Instagram er i rask vekst som en viktig annonseringsplattform. Her kan du opprette bilde- og videoannonser.

Youtube

Med gode videoannonser kan du vekke engasjementet til de mange brukerne av YouTube.

LinkedIn

Når noen er interessert i et profesjonelt digitalt nettverk, går tankene automatisk til LinkedIn.