Hva skal vi oppnå? Enten det er en kampanje, aktiviteter via sosiale medier eller en ny nettside, så skal alt forankres i et mål. Dette gir fokus og mulighet til å måle fremgang. Resultatet av en workshop settes i en plan som gir handlingen et bedre utgangspunkt for økt effektivitet og relevans.
Vi setter opp kampanjer i ulike annonsesystemer, med fokus på konverteringsmål og konverteringsverdier. Med effektiv håndtering og relevante kanaler, unngår vi feil bruk av budsjettet. Den digitale markedssføringen gir oss mulighet til å gjøre optimalisering i sanntid og endre kampanjer underveis. Ved å følge med på trafikkdata og resultatene, vil vi kontinuerlig kunne endre kampanjen fra start til slutt, og dermed oppnå bedre resultater.
Digital markedsføring har åpnet opp en stor verden av muligheter. I motsetning til tradisjonell markedsføring, står målbarhet og resultater mer i fokus. En analyse av resultatene gir oss et svar på hvor godt vi har gjennomført en markedsaktivitet. Denne kunnskapen vil vi ta med som et viktig element i fremtidige tiltak. Ved å forstå grunnen til resultatene, vil vi hele tiden kunne starte fase 1 med et bedre utgangspunkt. Så gjør vi mer av det som fungerer – og mindre av det som ikke fungerer.