YouTube

Med gode videoannonser kan du vekke engasjementet til de mange brukerne av YouTube

YouTube er verdens største nettsted for opplasting, visning og deling av videoklipp, og kan ses på som den nest største søkemotoren på nett. I Norge har nettstedet, som nå er kjøpt opp av Google, rundt 3 millioner månedlige brukere. Det gir et massivt potensial til å nå ut til et stort og bredt publikum.

Hvordan fungerer YouTube-annonsering?

På YouTube kan du markedsføre deg gjennom videoannonser (TrueView-annonser). At Google står på eiersiden gjør at du lager og administrerer dine kampanjer i Google Ads. Derfor møter du de samme fordelene og utfordringene som dette innebærer. TrueView-begrepet viser til at du kun betaler når potensielle kunder ser eller klikker på annonsen din. Du vil kunne velge å vise din annonse i for eksempel YouTube-søkeresultater, sammen med relaterte YouTube-videoer, eller på startsiden til YouTube for mobil. Du vil også kunne dra nytte av Google displaynettverk. Det vil likevel være konkurranse mot andre bedrifter som ønsker å nå ditt publikum. Derfor er det nyttig å overvåke statistikken for dine kampanjer. Statistikken gjør at du fortløpende kan analysere, endre og oppdatere innholdet ditt.

Videoannonser kan være en kraftfull måte å formidle ditt budskap og å vekke engasjement hos publikum. Bruk derfor tid på å finne ut hva du vil formidle og hvordan dette skal se ut. Ved å målrette kampanjene dine etter demografi, interesser og hvor i verden du ønsker å vise frem din bedrift, peiler du deg inn på akkurat de menneskene du ønsker å nå. Dette betyr at med en god og optimalisert videoannonse, når du ut med din merkevare til de som sannsynligvis er interessert i det du tilbyr.

Hvordan komme i gang?

Vi har lang erfaring og god kunnskap om annonsering gjennom sosiale medier. Kontakt oss gjerne for å høre hvordan ditt firma kan dra nytte av dette.